Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ εξετάζει η κυβέρνηση.
Τις αλλαγές θα θεσπίσουν από κοινού οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος και Οικονομικών, Τίνα Μπιρμπίλη και Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» η κυβέρνηση εξετάζει την καθιέρωση δύο διαφορετικών «τιμοκαταλόγων», ανάλογα με το πότε ταξινομήθηκε κάθε αυτοκίνητο.
Τα τέλη των αυτοκινήτων που θα μπαίνουν στην κυκλοφορία από το 2011 και μετά θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων. «Κερδισμένοι» θα είναι οι οδηγοί των αυτοκινήτων που εκπέμπουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Για τα οχήματα που κυκλοφορούν ήδη θα ισχύσουν οι παλιές κλίμακες, ανά κυβισμό, με κόστος προσαυξημένο από 7% ως 20%.
Τις αλλαγές θα θεσπίσουν από κοινού οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος και Οικονομικών, Τίνα Μπιρμπίλη και Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» η κυβέρνηση εξετάζει την καθιέρωση δύο διαφορετικών «τιμοκαταλόγων», ανάλογα με το πότε ταξινομήθηκε κάθε αυτοκίνητο.
Τα τέλη των αυτοκινήτων που θα μπαίνουν στην κυκλοφορία από το 2011 και μετά θα υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων. «Κερδισμένοι» θα είναι οι οδηγοί των αυτοκινήτων που εκπέμπουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ανεξαρτήτως κυβισμού.
Για τα οχήματα που κυκλοφορούν ήδη θα ισχύσουν οι παλιές κλίμακες, ανά κυβισμό, με κόστος προσαυξημένο από 7% ως 20%.
Κυβισμός | Τέλη 2008 | Τέλη 2011 |
έως 300 cc | 15 ευρώ | 18 ευρώ |
301-785 cc | 38 ευρώ | 40 ευρώ |
786-1.357 cc | 93 ευρώ | 100 ευρώ |
1.358-1.928 cc | 168 ευρώ | 180 ευρώ |
1.929-2.357 cc | 372 ευρώ | 400 ευρώ |
2.358 cc και άνω | 483 ευρώ | 550 ευρώ |